top of page

A mi Földünk . A mi ügyünk.

A nagy klímaváltozás mizéria, egymás felelősségre vonása és a vitatkozások közepette elfelejtünk egy dolgot:

mindannyian ugyanazon a bolygón élünk, az ügy, amin vitázunk közös ügyünk. A Föld nevű bolygó pedig olyan csodálatos, hogy egyáltalán nem kérdés az, meg akarjuk-e védeni. Meg.



Sokszor kérdezzük a klímaváltozás kapcsán, hogy kinek a felelőssége tenni valamit, mit tudok én tenni és hogyan induljak neki. Mert úgy tűnik nagy baj van és a nagy bajt csak nagyon-nagy változás képes gyógyítani. Ha 10 évvel ezelőtt észbe kaptunk volna, akkor nyugisabb lett volna az átmenet. Hát, most nem az. Csodálatos film foglalja össze amit tudnod kell.


A WWF és David Attenborough közös projektje az Our Planet. Our Business című Youtube rövidfilm, melyre közösségünk egyik fantasztikus tagja, Panna hívta fel a figyelmünket. A film nagyon motiváló, tényekkel alátámasztott, reményt adó alkotás, olyan gyönyörű felvételekkel, amik önmagukban megállnák a helyüket egy világversenyen.

Ha van most szabad 38 perced, nézd meg a filmet. Ha nincs ennyi időd, akkor az alábbi, nagyon rövid videót nézd meg. A videó alatt pedig elmondjuk, milyen üzenetet juttat el hozzánk az Our Planet . Our Business.



A film fő mondanivalója, hogy miközben azon vitázunk, intézményi vagy magánszemélyi felelősség-e a változtatás és változás, kifelejtünk egy nagyon fontos szegmenst: a vállalatokat.

Magánszemélyként 4 évente van lehetőséged elmenni szavazni és ezáltan új irányelveket választani az országod számára. Azonban van, amivel sokkal gyakrabban szavazol: a pénzeddel.


Az, hogy mire költesz pénzt, óriási mértékben határozza meg a Te saját választási lehetőségeidet. A kereslet alakítja a kínálatot. Amit Te kérsz, azt kapsz. Neked problémáid vannak, a termékek, amiket megveszel pedig ezekre nyújtanak megoldást. Ez a marketing legelső szabálya. A vállalatok marketingének alapvető kérdése:

" milyen problémát orvosol célközönségednél a Te ajánlatod? "


Az ezredfordulón születetteket gyakran érik támadások az idősebb korosztálytól, miszerint "hasznavehetetlenek", azonban mindannyiunkat a környezetünk formál olyanná, amilyenek vagyunk. Nem válhatunk olyan emberré, amilyet sosem láttunk. Mindannyian példát mutatunk. Idős, középkorú és fiatal egyaránt.

A tanulság: egyedül saját magunk fejlesztése és mi példáink alakítják a világunkat.


Válj Te magad azzá, amit látni szeretnél a világban.


Tehát levonhatjuk az egyszerű következtetést:

az országnak akkor van pénze, ha jól működik a gazdaság, a gazdaság akkor működik jól, ha nagy cégek sok pénzt hoznak ide, ők pedig akkor hoznak nagy pénzt ide, ha az adott országban jól működik az üzlet, tehát magas a kereslet a termékeikre. Még a végén kiderül, hogy minden rajtad áll vagy bukik.


Itt van tehát a kézenfekvő megoldás: hagyd abba a panaszkodást, állítsd át a mindset-ed pozitív gondolkodásra és helyezd előtérbe a megoldásokat.


Rossz hír: néhány szokásod meg kell változtatnod és ez talán kényelmetlen lesz eleinte.

Jó hír: az új szokásaid is hamar szokássá válnak, ráadásul mind javítják az életminőséged, így egy picit hozzájárulhatnak a boldogságodhoz.


 

AZ 5 IRÁNYELV, HOGY EGYÜTT MENTSÜK MEG A BOLYGÓT

 

1. ZERO CARBON

A széndioxidkibocsájtás csökkentése, a meglévő elnyelése.


.

.

.

@earthyandy

2. MINIMISE THE SPACE WE USE

A földünk termőterületeinek nagy része az állatok etetésére szolgáltó takarmányok termesztésére szolgál. Ahogy most van, az nem jól van.

  • fogyassz kevesebb húst és tejterméket. Miért?

  • válaszd a növényi alapú étkezést. Az mi?




.

.

.


3. RETURN THE OCEAN TO GOOD HEALTH

Meg kell gyógyítanunk az óceánokat.

  • fogyassz kevesebb halat és tengeri élőlényt Miért?

  • használj természetes, lebomló termékeket Mit?


.

.

.

4. ELIMINATE WASTE

Annyi hulladékot termelünk, hogy lassan belefulladunk. Pedig ezeknek nagy részét teljesen felesleges dolgokra használjuk.


  • csökkentsd a hulladéktermelésed/élj zero waste életmódot Hogy?

  • alakíts ki minimalista otthont, minimalista életmóddal. Ez szabadabbá tesz. Hol kezdjem?



5. REIMAGINE SUCCESS!



Értékeld át a "siker" fogalmát. A világ változáson megy át. Ha saját vállalkozást indítanál, csak fenntarthatóban gondolkodj. Ha vásárló maradnál, akkor válaszd a környezettudatos vállalkozásokat.


Mi hiszünk benne, hogy 2019-ben már nem arról kéne szólnia egy vállalkozásnak, hogy mennyi pénzt keresünk vele, hanem arról, hogy milyen jövőt inspirálunk általa. Mi őszintén hisszük, hogy vissza lehet állítani a természet egyensúlyát, ehhez pedig az szükséges, hogy megadjuk az embereknek a választás lehetőségét. A természet mindig is rendelkezésünkre bocsájtotta a szükségest, csak mi eddig többet akartunk. Ma viszont új idők járnak és az emberek egyre nagyobb szükségét érzik a természeteshez való visszatalálásnak, az életmód egyszerűsítésének.

Nem kell műanyagot gyártani. Tudatosan kell használni, ami van. Ezért vagyunk mi itt.


Sok szeretettel,

A Kókusz Család

www.kokusztalak.hu






Commenti


bottom of page